Klopsiki w sosie cytrynowym - giouvarlakia avgolemono


Smakowite, tradycyjne klopsiki w sosie cytrynowym - czyli giouvarlakia avgolemono. 
Grecki przepiswołowym mielonym mięsem i ryżem ! 
Klopsiki te, nadają się na czas zimowy jak i letni.
Danie, które wszyscy będą lubić. 
Zobacz, jak powstają w tradycyjnej i znanej recepturze greckiej.


KLOPSIKI W SOSIE CYTRYNOWYM



SKŁADNIKI:

  • 750 gr. wołowiny mielonej
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szkl. ryżu
  • 1 cebula drobno pokrojona 
  • 2 jajka
  • 3 łyżki posiekanej pietruszki
  • 1-2 cytryny
  • sól, pieprz
  • 4 ziemniaki






WYKONANIE:

1. Do miski w
rzucamy mięso, opłukany ryż, cebulę, pietruszkę, jedno białko z jajka, trochę soku z cytryny, sól i pieprz. Dobrze wyrabiamy i lepimy małe kulki.

2. W garnku roztapiamy masło (
można dać oliwę z oliwek zamiast masła). Wrzucamy klopsiki i smażymy z obydwu stron do zarumienienia. Następnie wlewamy gorącą wodę tak, aby klopsiki były dobrze zakryte. Pozwalamy im się gotować na umiarkowanym ogniu. Gdy będą już prawie miękkie dodajemy ziemniaki pokrojone na duże kawałki. Gotujemy, aż ziemniaki zmiękną. 

3. W miseczce roztrzepujemy dwa żółtka, jedno białko i sok z cytryny, dodajemy wywaru z gotujących się klopsików, żeby zahartować sos cytrynowy i wlewamy go do garnka z klopsami. Po wlaniu sosu cytrynowego od razu wyłączamy kuchenkę.


Po sytym obiedzie nie ma nic lepszego niż pyszny domowy deser. Zaskocz swoich bliskich greckim pysznym deserem, a na pewno zjedzą każdy kęs z przyjemnością. Grecki deser z ciasta kataifi z serkiem philadelphia to moja propozycja na słodkie popołudnie. Przepis do podglądu tutaj.

grecki deser

Jeżeli interesuje Cię co się u mnie aktualnie dzieje, to zapraszam do oglądania moich vlogów na YouTube. W filmikach moich pokazuję codzienność życia w Grecji, czyli możesz poznać mnie lepiej i zobaczyć Grecję z troszkę innej strony. Zachęcam do subskrybcji mojego kanału Grecki Świat Rity


ZNAJDŹ MNIE na:
🎬 Moje wypieki: RITA creative
🧿 Moje vlogi: Grecki Świat Rity 
📷 Instagram: rita__creative
👫 Fanpage: RITA creative
👫 Grupa: Kreatywne Wypieki
📌 Pinterest: RITA creative
🎬 TikTok: rita.creative

Jeśli spodobał Ci się ten wpis i uważasz, że przepis jest wart uwagi, to udostępnij go w mediach społecznościowych. Dzięki!

Komentarze